czwartek, 6 października 2016

Placuszki bezglutenowe z bananem

Przypominam o rozdaniu!





Na jednym ze spotkań blogerek otrzymałam mąkę kokosową. Wraz z nią dołączony był przepis na placuszki z bananami. Postanowiłam spróbować. 


Sama mąka wyglądowo praktycznie niczym nie różni się od zwykłej. Jedynie ma piękny, delikatny zapach kokosu. W przyrządzenia przysmaku nie było nic skomplikowanego, a całość zajęła max. 10 minut. Dopiero przy pieczenia zaczęły pojawiać się schodki. Naleśniki bardzo ciężko było obrócić. Rozwalały się i zostawały w kawałkach. Dosypałam mąki, jednak to też nic nie pomogło.


Próbowałam nakładać różne porcje, ale najlepsze wychodziły małe i płaskie. Przepis mówi, aby piec na małym ogniu. Musiałam go zwiększyć, ponieważ czekałam i czekałam, a placki nawet porządnie się nie zbrązowiały. Najwięcej czasu straciłam na pieczenie i obracanie. Na szczęście nikogo nie zaprosiłam na spróbowanie, więc wyglądem się nie przejmowałam. W smaku naprawdę bardzo dobre, jednak lekko suche. Czuć było mocno banany, co ja uwielbiam. Przed zjedzeniem posypałam je cukrem pudrem, przez co zrobiły się miększe. Posiłek naprawdę bardzo, bardzo sycący. Jeśli macie ochotę na coś zdrowego - polecam. Za 500g mąki zapłacimy ok. 6zł

 

23 komentarze:

  1. Miałam kiedyś tą mąkę! Dostałam na targach Natura Food i BeEco. Zrobiłam z niej placki, były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam podobne, ale z banana i 2 jajek, z mąką kokosową nie próbowałam, ale chętnie skorzystam z przepisu :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają niezwykle smakowicie. Skusiłabym się na takiego placuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają apetycznie, jeszcze nigdy nie używałam mąki kokosowej

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię żadnych placków więc przepis do kosza ale tę mąkę wypróbuję w innym przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy smak musi być :) szkoda, że się rozleciały...

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię mąkę kokosową, często jej używam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo smakowicie, ciekawe jak smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. apetyczne :) zrobie na śniadanie na niedzielną pochmurną pogode ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam kiedyś placki bananowe ale ze zwykłą mąką

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę jeść glutenu, więc coś dla mnie :) Tak jakoś się złożyło, że nie było jeszcze u mnie mąki kokosowej, za to jest olej kokosowy ;) Często robię naleśniki z mąki kukurydzianej i ryżowej - znam ten ból taki naleśnik rozlatuje się. Aby tak się nie działo najlepiej przy robieniu ciasta dosypać trochę mąki ziemniaczanej i wszystko powinno być jak się należy ;p Chętnie spróbowałabym tych placuszków, tym bardziej, że przyrządzanie ich nie jest jakieś mega trudne.
    http://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają smakowicie :) będę musiała je zrobić sobie i mojemu host-dziecku! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mąka kokosowa brzmi intrygująco...

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tylko zaopatrzę się w mąkę kokosową, z pewnością wypróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za aktywność na moim blogu.
Czytam każdy komentarz i chętnie komentuję Wasze blogi.
Pozdrawiam,
Anita